Táta kolem světa 2 - kudy tudy do světa?

26. 12. 2016 16:56:09
Rozhodnout se pro cestu kolem světa je jedna věc, ale určit směr, kterým vyrazit, je tak trochu oříšek. Rozhodně na východ, v tom jsem měl jasno. Přímo na východ to nejde kvůli ukrajinské válce. Takže tedy jihem nebo severem?

Pro svůj plán cesty kolem světa jsem měl původně vybranou klasickou jižní trasu. Přes Balkán, Turecko a Írán. Jako cíl první etapy se mi na mapě zalíbila kazašská Almaty téměř již na hranici s Čínou. Vzdáleností odpovídala mému určenému času a je odtud dobré letecké spojení zpět do Evropy. Navíc je zde ideální možnost pokračovat ve druhé etapě dál přes Čínu do jihovýchodní Asie. Po cestě jižní trasou bych se mohl zastavit v Arménii s jejími slavnými křesťanskými kláštery, přičichnout k perské starověké i novější islámské historii v Íránu nebo navštívit slavný uzbecký Samarkand. V Turecku jsem už kdysi cestoval, ale určitě bych našel spoustu zajímavých míst, kde jsem ještě nebyl. Samozřejmě bych neopomněl můj milovaný Balkán s Bulharskem či Srbskem. Tahle trasa se mi zdála kulturně nádherně barevná. Křesťanské země, islámské země i nespočet historicky významných míst.

Ale ouvej. Kromě Kyrgyzstánu potřebujeme do všech středoasijských zemí víza. To by ještě nebylo to nejhorší. Problém je, že jedinou z těchto zemí, která má u nás ambasádu je Kazachstán. Na zařizování víz ve Vídni jsem neměl chuť, čas a ani náladu. Budu muset jet jinudy. Co to třeba v Turecku zatočit do Gruzie, překročit Kavkaz a střihnout to přes Čečnu a Rusko do Kazachstánu tudy? Nebo jet vyloženě severní trasou přes Polsko, Bělorusko a Rusko rovnou?

Severní varianta se mi moc nezamlouvala. Připadala mi příliš jednotvárná, kde dlouhou dobu bude stejná křesťanská kultura. Pouze se změní z katolické na pravoslavnou. Když jsem se však na tuto možnost podíval podrobněji došlo mi, jak hluboce jsem se mýlil v představě, že Rusko je stále jenom Rusko. Zjistil jsem, že na této trase jsou země, o kterých nemám ani ponětí, že křesťanská kultura se tady střídá s islámskou možná ještě častěji, než v případě trasy jižní. Že existují země, jako je Tatarstán nebo Baškortostán. V životě by mě také nenapadlo, že na první mešitu narazím už ve striktně katolickém Polsku u polských Tatarů. Koneckonců i Bělorusko je taková malá záhada. Země tak blízká a přesto o ni vlastně vůbec nic nevíme. Jak to tam asi vypadá? Lákalo mě samozřejmě také Rusko svojí nekonečnou rozlohou a představami o nespoutané přírodě. Podaří se mi třeba nahlédnout i do ruské duše? A co takový Kazachstán? Je Astana skutečně tou supermoderní metropolí známou z mnoha fotek?

Zkrátka, čím více jsem tuhle severní variantu zkoumal, tím více mě přitahovala. Bylo rozhodnuto.

Pojedu přes Polsko, Bělorusko, Rusko, Tatarstán, Baškortostán a Kazachstán.

V příštím článku už konečně vyrazím :-)

Autor: Vladimír Hauk | pondělí 26.12.2016 16:56 | karma článku: 17.06 | přečteno: 393x

Další články blogera

Vladimír Hauk

Kanibalský mumuland

Papua Nová Guinea je země se špatnou pověstí. K tradicím místních patří MUMU pečeně, která nemá nic společného s kanibalismem a snad ani nikdy neměla. Příběh z cesty, za který vděčím náhodě, která mě poslala na papuánský venkov.

21.12.2023 v 9:10 | Karma článku: 23.01 | Přečteno: 295 | Diskuse

Vladimír Hauk

Vzhůru do země lidojedů

Papua Nová Guinea je země se špatnou pověstí. Do metropole papuánské vysočiny Mount Hagen mě doneslo potetované letadélko. Tržnice, betel, šipky a pašíci. Jak se dostat na papuánský venkov? Snadno! Někdy se věci vyřeší samy...

1.1.2023 v 17:01 | Karma článku: 21.60 | Přečteno: 434 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 484 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.36 | Přečteno: 233 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 478 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 58 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 788

Miluju dálky, hory, exotická i všední místa, jednoduše baví mě poznávat svět.

Vždy jsem snil o cestě kolem světa. Před pár lety jsem našel řešení, jak si svůj sen splnit a konečně vyrazil.

Cestuju kolem světa na etapy. Pěkně kousek po kousku.

Články a fotky publikuji také na svých stránkách http://cestajepribeh.cz

https://www.facebook.com/cestajepribeh/

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...