Vladimír Hauk

Táta kolem světa 14 - Ural, jednou nohou v Evropě, druhou v Asii

20. 03. 2017 23:33:58
Toulal jsem se po hřbetu kontinentů. Chvilku jsem byl v Evropě, chvilku v Asii. V mezikontinentálním rozpoložení jsem si vzpomněl na největšího Čecha Járu Cimrmana. Inspirovalo mě to natolik, že jsem natočil speciální video :-)
video //www.youtube.com/embed/OzlQWJP3ZtM

A teď ještě pár slov a obrázků k Uralu.

Vstupné do národního parku Taganay na jižním Uralu je 100 Rublů. Je nutné se zaregistrovat, zaplatit a pak můžete dál. Pro děvčata v registrační kanceláři jsem byl stejná rarita, jako pro řidiče z ranní maršrutky. Češi sem zřejmě běžně nejezdí. Po krátké domluvě mi doporučily trek na horu s názvem „Dvouhlavá sopka“.

Kráčel jsem po stezce, která se stále zúžovala. Břízkový les, říznutý borovicí a smrkem, mi připomínal krajinu z Mrazíka. Tak a kde je ta Evropa a kde je ta Asie? Evropa vlevo a Asie vpravo?

Geografové to mají zmapované do detailu. U hlavních silnic postavili sloupy, které vyznačují rozhraní mezi Evropou a Asií. Ale tady na jižním Uralu není nic. Žádná značka. Ve škole paní učitelka vždycky říkala, že pohoří Ural je místo, kde končí Evropa a začíná Asie. Toho se držím a určuju si to zde podle sebe :-).

Jižní Ural byl nezapomenutelným místem na mojí cestě. Ráj klidu a pohody po všech těch mega-metropolích. Místo, kde lišky dávají dobrou noc. A vlastně ani nezáleží, které zákoutí je zde víc v Evropě a které v Asii :-)

Pro ty, kteří znají azbuku, je tady odkaz na oficiální stránky parku Taganay: http://taganay.org/

Autor: Vladimír Hauk | karma: 18.15 | přečteno: 512 ×
Poslední články autora