Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chceš vidět ráj? Zaplať a kochej se!

Pláže lemované oblými skalisky. Palmy s kokosovými ořechy nakloněné nad bílým pískem. Blankytně modré moře omývající břeh zpěněnými vlnami. Taková je evropská představa ráje. Chtěl jsem jej vidět z výšky.

Ko Tao je malý ostrůvek v Thajském zálivu. Vysokorychlostní katamarán pravidelně přiváží a odváží turisty. U okénka lodní společnosti seděla sličná dívka s havraními vlasy do pasu. Zkontrolovala potvrzení o nákupu jízdenky přes internet a vyhledala jméno v seznamu. Podala mi palubní vstupenku a promluvila hlasem Miroslava Moravce: „Tady to podepište“. Trochu mě to vyděsilo. Ještě jsem si nezvykl na fakt, že thajské ženy nemusí být vždycky ženského pohlaví.

Trajekt se řítil rychlostí 50km v hodině. Bylo to peklo. Spodní paluba se kymácela a skákala na vlnách. Posádka zkušeně obíhala pasažéry a rozdávala igelitové pytlíky. Odpudivé zvuky zněly ze všech stran. Někteří cestující se snažili dostat na toaletu. Kdo se dobře nedržel, většinou to neustál a ustlal si v uličce mezi sedadly. Cesta do ráje je trnitá.

Za hodinu drama skončilo. Nazelenalí turisté se vypotáceli na vysněný ostrov.

Ko Tao je opravdu nádherný. Pláže, skály, palmy. Rozlohou malý ostrůvek se dá během dne v pohodě oběhnout pěšky. Atmosférou je daleko intimnější, než jeho větší sousedé Ko Pha Ngan a Ko Samui.

Jak asi vypadá z nadhledu? Okolní kopečky slibovaly nádherné výhledy. Magdu ale daleko víc zajímaly stánky s textilem a suvenýry. Přišel čas si od sebe trochu odpočinout. Po dvou týdnech společného cestování Asií to oběma přišlo vhod.

Vyzbrojen lahví vody a touhou dobrodruha jsem vyrazil „nahoru“. Přesto, že lednové slunce pálilo jako čert. Snad se dostanu na nějaký vrchol. Snad objevím nějakou vyhlídku. Po půlhodince chůze silnicí jsem odbočil na cestu, označenou tabulkou „view points“.

Stezka byla úzká a strmá. Evropská mládež se kolem mě proháněla na skútrech. Tu a tam bylo třeba pomoci zatlačit, zvednout spadlý skútr nebo se raději uhnout.

Dorazil jsem k cedulce s nápisem: „View point 20 Bahtů.“ To je celkem pakatel. Ještě, že jsem si vzal pár drobných na pivo. Poprvé jsem se pokochal výhledem na záliv, topící se v odpoledním slunci.

Další vyhlídka byla o znatelný kus dál a výš. Nabízela pohled z jiného úhlu. Tady se však už platilo 100 Bahtů. Majitelé zde vybudovali terasu se stolky a malým občerstvením. Výhled byl impozantní.

Toužil jsem vidět i severní část ostrova. Následoval jsem šipku s nápisem „ Nort mountain view“. Vyhlídku provozoval thajský hipík jménem Watcharin. Cena byla 100 Bathů a zahrnovala jeden nápoj dle vlastního výběru. Na nejvyšší skálu vedl dřevěný žebřík. Výhled byl úchvatný. Směřoval do zátoky jménem Lighthouse beach s modrozelenou průzračnou vodou.

Watcharin má na vyhlídce malý dřevěný bar. Pro návštěvníky pořádá různé akce a párty. Po horské stezce můžete také sestoupit na pláž, kde budete jenom vy. Jiná cesta tam nevede. Samozřejmě za dalších 100 Bathů.

Nebo se na chvíli položit do hamaku nad útesem a jen tak popíjet drink. Tak jsem to vyřešil i já. Na půlhodinový sestup k zátoce a o něco delší zpáteční výstup jsem již neměl čas.

Vládla tu vřelá atmosféra. Byl však čas na návrat. Rozloučil jsem se s Watchim a přes kopec zamířil k hlavní silnici.

Cestou zpátky jsem si všiml odbočky, mířící k hoře uprostřed ostrova. Peníze na další vyhlídkové vstupné jsem už neměl. Přesto mě přepadla zvědavost a vydal se nahoru. Malá šipka označovala uzoučkou pěšinku. Vyšlapaná stezka byla stále méně znatelná. Nakonec zmizela úplně. Ocitnul jsem se uprostřed tropické džungle. Nedaleko byla skála, za níž jsem tušil výhled na ostrov. Vyšplhal jsem nahoru a obešel balvan. Přede mnou se rozevřelo dech beroucí panorama. Celou západní část ostrova jsem měl jako na dlani. K okraji skaliska jsem radši nechodil. V ráji jsem už byl, případný pád mě mohl poslat jenom do pekla.

Moje objevitelská touha byla naplněna. Chyběli jen domorodci s luky a šípy.

Vlastně jsem měl štěstí. Ostrov je pokrytý bujnou tropickou vegetací. Najít místo, ze kterého je přirozený a odkrytý výhled, vůbec není snadné. Uměle vybudované vyhlídky jsou v podstatě jediná možnost, jak vidět ostrov z výšky. Díky zdravému rozumu místních jsou stavěné ve stylu, který příliš nehyzdí okolní krajinu. Vlastně proč ne: „Západní turisto, chceš vidět ráj? Zaplať, kup si drink a kochej se.“

To odpoledne jsme si užili oba. Já na objevitelské výpravě a Magda u stánků na levnou krásu. Společný večer na rajské pláži uzavřel další den „na cestě“ :-)

Kompletní galerie zde

Všechny fotografie jsou z archivu autora

Autor: Vladimír Hauk | středa 1.8.2018 18:44 | karma článku: 23,07 | přečteno: 574x
  • Další články autora

Vladimír Hauk

Kanibalský mumuland

Papua Nová Guinea je země se špatnou pověstí. K tradicím místních patří MUMU pečeně, která nemá nic společného s kanibalismem a snad ani nikdy neměla. Příběh z cesty, za který vděčím náhodě, která mě poslala na papuánský venkov.

21.12.2023 v 9:10 | Karma: 23,01 | Přečteno: 306x | Diskuse| Cestování

Vladimír Hauk

Vzhůru do země lidojedů

Papua Nová Guinea je země se špatnou pověstí. Do metropole papuánské vysočiny Mount Hagen mě doneslo potetované letadélko. Tržnice, betel, šipky a pašíci. Jak se dostat na papuánský venkov? Snadno! Někdy se věci vyřeší samy...

1.1.2023 v 17:01 | Karma: 21,60 | Přečteno: 441x | Diskuse| Cestování

Vladimír Hauk

Filipínský Amor střílí bez varování

Kamarádky ze Samaru pro mě připravily cestu na rajský ostrůvek s noclehem u Amora, výlet k bizarním skalním útvarům i dovádění v korálovém moři. Tam mít tak baráček. Jenže to bych se tam musel nejdřív oženit (pokračování příběhu)

6.6.2021 v 17:00 | Karma: 24,12 | Přečteno: 588x | Diskuse| Cestování

Vladimír Hauk

Modré oči? Tak to bych si dala říct!

Na Filipínách jsem se řízením osudu a náhody dostal do ženského kolektivu. Navštívil jsem venkovskou školu, vyzkoušel karaoke a pochopil, jak to mají filipínské ženy s muži ze západu.

2.5.2021 v 18:08 | Karma: 29,66 | Přečteno: 1078x | Diskuse| Cestování

Vladimír Hauk

Z Lapu Lapu na Lapu Lapu – první 2 filipínské dny

První 2dny na Filipínách jsem neměl plán. Rozmýšlel jsem se, zda zůstat na ostrově Cebu, či přeplout na protější Bohol? Nebo nic neřešit, nechat jen tak plynout čas a nasávat atmosféru nové země? Byly to 2 krásné, nic neřešící dny

26.3.2021 v 13:14 | Karma: 22,46 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 835x
Miluju dálky, hory, exotická i všední místa, jednoduše baví mě poznávat svět.

Vždy jsem snil o cestě kolem světa. Před pár lety jsem našel řešení, jak si svůj sen splnit a konečně vyrazil.

Cestuju kolem světa na etapy. Pěkně kousek po kousku.

Články a fotky publikuji také na svých stránkách http://cestajepribeh.cz

https://www.facebook.com/cestajepribeh/

 

Seznam rubrik